A kezdetekről





Már a kiutazásom előtt is biztos voltam abban, hogy szeretném leírni az Erasmussal kapcsolatos gondolataimat és az élményeimet, de abban nem voltam biztos, hogy ezt blog formájában szeretném-e megosztani.

Azért döntöttem végül a blogolás mellett, mert remélem másoknak hasznosak lehetnek az írásaim. Mielőtt kiutaztam, rengeteg hallgatói beszámolót elolvastam és videót megnéztem. Kerestem az olyan tartalmakat, melyek adnak valamilyen támpontot, hiszen elképzelni sem tudtam, milyen lehet egy fél évet külföldön tölteni. Persze, ez gondolom mindenkinek más élmény, mindenkinek más a fontos, más marad meg, de ezen az oldalon megosztom az saját tapasztalataimat.

Az első bejegyzésemben szeretnék visszamenni az elejére és megosztani azt, hogy én mikor döntöttem el, hogy belevágok ebbe a kalandba és hogyan zajlott az egész folyamat.

Talán tizenegyedikes lehettem, amikor először hallottam az Erasmus+ ösztöndíjról. Már akkor tudtam, hogy ha egyszer egyetemre megyek és lesz lehetőségem részt venni rajta, akkor mindenképpen szeretném kipróbálni magam. Évekig érlelgettem magamban a gondolatot, néha elejtettem otthon egy-egy megjegyzést ezzel kapcsolatban és vártam a lehetőséget.

Az egyetem első évében, a második szemeszterben jelentkeztem és most, a harmadikban kint vagyok Antwerpenben. Ez volt az első lehetőség a tanulmányi mobilitásra és úgy éreztem, muszáj belevágnom. A vicces az, hogy már maga a jelentkezés is a koronavírus alatt történt, de valahogy mégsem fordult meg a fejemben, hogy vissza kellene lépni.

Hiába voltam teljesen biztos abban, hogy jönni szeretnék, sok kérdés felmerült az Erasmussal kapcsolatban a jelentkezés és az ügyintézés során. El kellett döntenem, hova is szeretnék pontosan utazni, meg szeretném-e pályázni a campus mundi ösztöndíjat és például azt is, hogy kollégiumot vagy albérletet válasszak-e.

Sok dilemma volt ez alatt a pár hónap alatt, de végül minden a helyére került. Arról persze, hogy jól döntöttem-e, nem tudok nyilatkozni. Remélem, de akármennyire közhelyes, hiszek abban, hogy: "minden okkal történik" és most ott vagyok, ahol éppen lennem kell.

Ez lett volna a rövid bevezető. A következő bejegyzésekben szeretnék írni a kiutazásról, az első pár hét tapasztalatairól, Antwerpenről, a kirándulásokról és úgy önmagában az Erasmusról.

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések