Kirándulás Belgiumban - Leuven

Ebben a bejegyzés-sorozatban szeretnék megmutatni néhány olyan helyet/várost, ahová az Erasmus+ program alatt eljutottam. Talán az egyik legnagyobb előnye ennek a programnak az, hogy egy-egy egyetemi hét után, a hétvégét fel lehet használni utazásra. Amikor szeptemberben megérkeztem, alig tudtam valamit Belgiumról és Antwerpenről. Fogalmam sem volt, mit érdemes megnézni, hova érdemes menni. Ahogy szépen lassan sikerült hozzászoknom az idegen helyzethez, egyre jobban elkezdett érdekelni az utazás. Azt hinné az ember, hogy egy ilyen kis országban nem sok látnivaló van, de ez nem igaz. Számos kisebb-nagyobb várost és vidéket érdemes felfedezni. 
Ezekben a bejegyzésekben ezeket a városokat fogom kicsit bemutatni és megosztok veletek sok-sok képet is. Így talán nagyobb kedvetek lesz majd ezeket a helyeket a saját szemetekkel is megnézni. 

A mai bejegyzésben a leuveni kirándulásunkról olvashattok. Igazából Leuven volt az első város, amit meglátogattunk. Amikor kijöttem, már tudtam, hogy ez a város létezik, de sosem gondoltam, hogy el is fogok jutni oda. Amikor az egyik sulis csoportban megláttam a kérdést, hogy esetleg van-e valaki, aki benne lenne egy ilyen kirándulásban, akkor kaptam az alkalmon és jelentkeztem. Jól tettem, hiszen Leuven csodálatos város. Csupán pár órát töltöttünk ott és nem is sikerült mindent megnéznünk. Azért így is megérte. 

Nagyjából dél körül értünk a városba. A megérkezésünk után forrócsokiztunk egyet (mégiscsak Belgiumban vagyunk), majd felkerekedtünk. Megcsodáltuk a főteret és az ott található Városházát, valamint a Szent Péter templomot. megnéztük az egyetemi könyvtárat, valamint ellátogattunk a Muzeum M-be is, ahol több órát barangoltunk a kiállítótermekben. A látogatásunk végén a tetőteraszra is felmentünk és megnéztük onnan a kilátást. A látogatásunkat a beginaudvar megnézésével zártuk. Ezt 'Groot Begijnhof' néven kell keresni. Nagyon különleges hely, de ez valamelyest a képeken is látható lesz majd. 
Ezen kívül még szívesen elmentünk volna a botanikus kertbe is, de arra már sajnos nem jutott idő. A csoport egy része azonban meglátogatta és szerintük érdemes megnézni azt is. 

Nagyjából ennyi mindent sikerült meglátogatnunk ez alatt a közel hat óra alatt, amit a városban töltöttünk. Egyébként vonattal mentünk. A vonatjegy kiválasztásánál érdemes figyelni az árra. Létezik egy "go-pass" nevezetű jegy, ami a 26 éven aluliak számára érhető el. Ez a jegy minden nap felhasználható és bárhová utazol, mindig ugyanannyiba kerül. A másik fajta kedvezményes jegy a weekend-ticket. Ez csak a hétvégéken érvényes és 50% kedvezményt biztosít. Jó azonban, ha észben tartjuk, hogy távolság alapján változik az ára. Előfordulhat, hogy a "go-pass" jobban megéri. 

Van néhány oldal, ami talán hasznos lehet, ha a leuveni kirándulásotokat tervezgetitek:
Leuven látnivalói (magyar oldal)

És akkor most jöjjenek a képek. Remélem, tetszett a bejegyzés és hasznosnak találtátok. 

A főtér házai

A főtér a városházával

Szent Péter templom belseje

Az egyetemi könyvtár és a torony kívülről

Az egyetem könyvtára belülről

A fotó az M Múzeum tetején készült

Groote Begijnhof - Leuven





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések